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Progetto
Ovidio - database
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autore
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Cicerone
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De Natura Deorum, I, 45
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originale
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[45] hanc igitur habemus, ut deos beatos et inmortales putemus. Quae enim nobis natura informationem ipsorum deorum dedit, eadem insculpsit in mentibus, ut eos aeternos et beatos haberemus. Quod si ita est, vere eita illa sententia est ab Epicuro, quod beatum aeternumque sit, id nec habere ipsum negotii quicquam nec exhibere alteri, itaque neque ira neque gratia teneri, quod, quae talia essent, inbecilla essent omnia.
Si nihil aliud quaereremus, nisi ut deos pie coleremus et ut superstitione liberaremur, satis erat dictum; nam et praestans deorum natura hominum pietate coleretur, cum et aeterna esset et beatissima (habet enim venerationem iustam, quicquid excellit), et metus omnis a vi atque ira deorum pulsus esset; intellegitur enim a beata inmortalique natura et iram et gratiam segregari; quibus remotis nullos a superis inpendere metus. Sed ad hanc confirmandam opinionem anquirit animus et formam et vitam et actionem mentis atque agitationem in deo.
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traduzione
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45. Questa stessa natura che ci istill? il concetto di divinit? scolp? nelle nostre menti quello della eternit? e felicit?
divina. Se la cosa sta realmente cos?, piena verit? assume l'affermazione di Epicuro secondo la quale un essere felice ed
eterno non pu? n? turbarsi n? creare turbamento ad altri e, conseguentemente, non provare n? ira, n? benevolenza,
trattandosi di sentimenti che esprimono debolezza.
Se non avessimo altro scopo che quello di venerare piamente gli d?i e di liberarci dalla superstizione sarebbe
sufficiente quanto gi? detto. Gli uomini potrebbero infatti continuare ad offrire il tributo del loro culto alla superiore
natura eterna e felice degli d?i (ed ? giusto venerare tutto ci? che ci trascende) senza temerne i colpi e l'ira, ch? ira e
benevolenza sono estranee ad esseri eternamente felici e, tolti questi sentimenti, nessuna minaccia ci pu? venire da parte
degli d?i. Ma per convincersi di questa verit? la mente umana desidera essere informata sull'aspetto degli d?i, sul loro
sistema di vita e sull'attivit? del loro pensiero.
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